header
 

Conflicthantering

Ook wel eens in een conflictsituatie terecht gekomen? En hoe loste u het op? Conflicten komen in de beste bedrijven voor. Het is dan ook geen schande om eens in een conflict  terecht te komen. De kunst is het om er samen op een goede manier uit te komen en professioneel het werk te blijven benaderen.

Doel

De cursisten krijgen inzicht in soorten conflicten, het ontstaan van conflicten en het oplossen ervan. U leert om conflicten te bespreken en door open communicatie om te gaan met de verschillende  belangen. Daarbij ontwikkelt u uw eigen conflicthanteringsstijl en leert u verschillende stijlen van conflicthantering te gebruiken, zodat u conflicten opgelost kunnen worden.

Doelgroep

Managers, leidinggevenden en medewerkers die conflictsituaties meemaken en zich willen ontwikkelen om de conflicten in goede banen te leiden.

Inhoud

De praktijk van de deelnemers staat tijdens de training voorop. Onderwerpen zijn:
  • De persoonlijke valkuilen en kwaliteiten bij conflicthantering
  • Een model en verschillende fasen van conflicthantering
  • Persoonlijke stijlen van onderhandelen en conflicthantering
  • De verschillende soorten conflicten
  • Oorzaken van conflicten
  • Voordelen van constructieve conflicthantering
  • Conflicten tot een goed einde te brengen  

Werkwijze

De theorie van conflicthantering en methodieken, worden afgewisseld met het ondergaan en beleven van praktische werksituaties. In overleg met onze opdrachtgever stellen wij cases, rollenspelen en praktijksituaties samen. Deze worden gevolgd door gerichte feedback en verbeterpunten.